A Škoda hamarosan szerepelni fog a Gran Turismo 7-ben
A Škoda csatlakozik a legendás Gran Turismo versenyszimulációs játékhoz. A márka első terméke a Škoda Vision Gran Turismo. Jöjjön el és ismerje meg a futurisztikus koncepcióautót.
Virtuális, de kifinomult:
Bár a Vision Gran Turismo egy virtuális autó, a tervezőknek számos megkötést kellett figyelembe venniük a koncepcióautó megalkotásakor. Ez a játék követelményeinek köszönhető. „A Gran Turismo vonzereje nem pusztán az első osztályú grafikában rejlik – a játék a valósághű vezetési szimulációval is büszkélkedhet, és ehhez kellett igazítanunk az autó dizájnját. Az autót és annak jellemzőit a játékban több mint száz műszaki paraméter határozza meg, amelyek egy része kifejezetten a mi formatervezésünkre vonatkozik” – magyarázza Martin Porteš, a Škoda Vision Gran Turismo koncepciót tervező csapat vezetője.
Már az elején egyértelmű volt, hogy egy elektromos autó lesz, összkerékhajtással. A tervezők lítium-ion akkumulátorokat álmodtak neki, négy villanymotort, tengelyenként kettőt, és 800 kW összteljesítményt. A virtuális autó 800 voltos architektúrát és aktív aerodinamikát használ. „Azt akartuk, hogy ne csak jól nézzen ki, hanem hogy felvehesse a versenyt kategóriája legjobbjaival. Nagyon könyörtelen, így igazi próbája lesz a pilótáknak” – mondja Porteš.
A külső kecses vonalait a Škoda 1100 OHC ihlette. „Ez egy olyan autó, amelyet alapvetően megfosztottak attól, hogy saját versenyzői karriert befuthasson, és ezt így szeretnénk pótolni, tisztelegni előtte” – mondja Franck Le Gall külső tervező. „Mi is szerettük volna hogy megemlékezzünk a Skoda gazdag motorsporttörténetéről” – teszi hozzá.
Egy álom vált valóra
A Vision Gran Turismo-n dolgozó tervezők számára ez bizonyos értelemben valóra vált álom volt. A csapatból gyakorlatilag mindenki jól ismeri a Gran Turismo játéksorozatot. Franck Le Gall és Julien Petitseigneur is emlékszik, hogy évekkel ezelőtt játszották a sorozat első részét. „Ez a játék elősegítette az autók iránti szenvedélyemet és azt a vágyam, hogy autótervező legyek” – mutat rá Petitseigneur. „Idővel rájöttem, hogy szégyen és meglehetősen meglepő, hogy egy olyan jeles motorsport-történettel rendelkező márka, mint a Škoda, nem volt része ennek a legendás játéknak” – teszi hozzá Le Gall. Így Martin Porteš-sel és néhány másik kollégával együtt úgy döntöttek, hogy tesznek valamit az ügy érdekében. A projekt egyfajta játéknak indult, egy ötlettel, amit az ebédszünetekben dolgoztak ki. De amikor elkészültek vázlataik és virtuális modelljeik, megmutatták őket Oliver Stefani főtervezőnek. „Lenyűgözött a kreativitás és a részletek. És azonnal rájöttem, hogy ezt tovább kell vinnünk, hogy mindenképp a játékban kell részt vennünk” – mondja Stefani. Lelkesedésének és a Polyphony Digitalnál a játék készítőivel való együttműködésnek köszönhetően a projektet valóra vált